Hoppa till innehåll

VÅR 2014 för fan

mars 4, 2014

det börjar bli vår bannemej, vänner, och det ger upphov till en massa finfina känslor och sug efter de officiella depp-månaderna januari och februari.

jag tänker mig att mars blir månaden då vår-piffet startar på allvar i tre underkategorier:
1) garderoben.
har på allvar ej handlat kläder på typ ett halvår?
tänker nyckelplagg som en vårjacka i längre parkasmodell, längre koftor och en liten uppfräschning på klänningsfronten så ska jag nog klara mig tills sommarkläderna kommer in. med mina nike air max eller nike free’s och lite göttigt färgglatt nagellack blir det nog vår på den här svartklädde också!

2) hemmet. 
har tröttnat något oerhört på grafiskt, svart-vit-randigt och kornblått. vill ha pasteller och mjuka toner i rosa (!) och grått.
ska därför byta ut kuddfodralen och filtarna i soffan och slänga ut matsalsmattan och fixa en ny i naturtoner för att matcha soffbordsmattan i sisal. det är liksom inte ens kul att städa och få fint när en är så här trött på sitt hem. in med naturmaterial som betong och trä, fortsätt på mässings-hysterin och plocka in lite pasteller, det ska jag göra!

3) allt grönt.
jag tror att jag slagit ett personbästa i att döda växter i januari och februari. börjar på ny kula nu med krispiga tulpaner, nya tjockbladiga växter och en och annan sukulent så att det här hemmet kan få kännas lite levande igen!

mvh den klyschige vår-pastellen

No comments yet

Lämna en kommentar