Hoppa till innehåll

världens längsta lista när man ändå är igång.

april 22, 2013

1. Hur gammal är du? 23, fyller 24 i juli.

2. Hur gammal känner du dig? ibland känner jag mig som typ 27-30 när jag har för höga förväntningar på mig själv. då nyper jag mig i armen och inser att jag bara är 23.

3. Vad har du gjort idag? ätit frukost, gosat med Edith, skällt på Edith, hets-bloggat och satt på två tvättmaskiner. plus sett Mad Men. fan hunnit mycket ändå!

4. Vilken film såg du senast? kan ha vart Life as we know it, förra helgen på netflix..?

5. Vem ringde du senast? säkert Koffe.

6. Är du besatt av någonting? tv-serier, att skriva listor och att göra saker i rätt ordning.

7. Är du rädd för blod? rädd vet jag inte. skulle inte vilja få någon annans blod på mig dock.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu. i gropen min rumpa grävt, i soffan.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet? nej så vi skippar den.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? nä.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? svart.

12. När vaknade du idag? nån gång runt kl 6 av koffes väckarklocka.

13. Vilken är din favorithögtid? påsk för att man är ledig, vi inte har några skrivna-i-sten-traditioner och det är oftast vår-väder.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? hmm.. på en vit sandstrand, med typ lagom mycket folk, med nån typ av bar max 50 m bort där man kan köpa glass/snacks/dryck.

15. Nämn en plats i världens som du besökt och aldrig vill återvända till. sist jag var i Grekland åkte vi till Zakynthos, som var jättefint och bra. men. den lilla orten vi bodde i, den var mer brittisk än grekisk så den passar jag på. skulle dock kunna tänka mig att bo i Zakynthos stad. där var det jättefint.

16. Hur vill du tillbringa din pension? nä men så atte; lycklig, frisk, rik och sysselsatt med massa roligheter tillsammans med Koffe och vår familj.

17. Vad lyssnar du på just nu? p3 står på i köket.

18. Har du någon gång brutit ett ben? nej! som jag drömde om att få bära gips när jag var yngre dock.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? fetaost, körsbärstomater, balsamicokräm, pestogrönsaker och smör&raps-olja.

20. Vem är din favoritkändis? min hang-up på Tom Hardy har fortfarande inte släppt, nej.

21. Vad är du på för humör just nu? rastlös fast för bekväm för att göra något vettigt av det.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa.

23. Snarkar du? ja det händer nog en del.

24. Vilka yrken har du provat på? tråkig fråga, pass.

25. Hur går du helst klädd? just nu är jag all about strump-byxor och kjol. och mina palladium-kängor.

26. Vilket stjärntecken är du född i? kräftan.

27. Vilket är ditt favoritgodis? lys melk, surt och salt.

28. Vad sa du senast? förmodligen något till Edith som hon ändå inte begrep.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? mina bästa betyg var nog i engelska och samhällsorienterade ämnen.

30. Vad har du på dig just nu? svarta typ yoga-byxor och linne. soffhängs-outfiten.

31. Vilken är din favoritaffär? men gu. jag har typ ingen.

32. Vad har du för storlek i kläder? detta varierar ju lite men 40/42 M/L.

33. Vad har du i dina fickor? skulle gissa på tändare.

34. Vad köpte du senast? ett paket cigg.

35. Hur många gånger har du flyttat? 4.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka saker skulle du ta med? pass. orkar inte tänka. en pistol.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? kvällsmänniska.

38. Senaste filmen du såg på bio? oj. sa häromdagen till koffe att det var så himla längesen vi var på bio nu. det måste vart the Hobbit.

39. Har du blivit sydd någon gång? nej, thank god.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? vilken jävla ickefråga, det lär ju ha hänt åtminstone när man vart bebis?!

41. Vad åt du till frukost? lchf-brödsmackor(enda vi hade hemma i frysen) med svart kaffe.

42. Hur såg ditt liv ut för 10 år sen? då gick jag på högstadiet så mitt liv kretsade förmodligen kring frustrationen över att inte bli kysst tillräckligt ofta, skräckfilmsmaraton och en sjuhelvetes massa cyklande jämt och överallt, med mina vänner för det var ute man hängde.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? nej!

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? min gulliga farfar fixade min punka på cykeln förra veckan.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? på mitt nattduksbord.

46. Vad var det sista du åt? frukosten.

47. Vem är världens vackraste kvinna? men jag vet inte. alla.

48. Är du blyg? ibland.

49. Vilken var den sista konserten du var på? fan, det var way too long ago, minns ej.

50. Vad heter du i andra namn? Isabelle

51. Har du varit med om en bilolycka? hepp!

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? det här känns också som en icke-fråga. klart man har speciella minnen och associationer till saker och ting som liksom inte är värt att nämna för nån annan?

53. Vilken är den roligaste träningsformen? jag tänker att typ friskis&svettis-pass är rätt kul. om inte annat för att det alltid är nån stackars sate med noll koordinationsförmåga som ser kul ut. den saten kan ibland vara jag och det är ju inte mindre roligt för det.

54. Har du några husdjur? JA 😀 vi har ju haffat den bästa kattongen liksom. för bara en månad sen!

55. Vill du gifta dig? eftersom bara tanken på att vara brud på bröllop får mig att kallsvettas tänker jag istället att om vi kör borgerlig vigsel, nåt vittne, kanske t.o.m några kompisar som också gifter sig, och sen bara dra direkt på honeymoon. då är jag game. för att vara gift har jag inget emot.

56. Var växte dina föräldrar upp? lidköping.

57. Har du någon gång ringt polisen? nä det tror jag inte. det borde man ha kommit ihåg. eller ja, jag har ju ringt och stöldanmält saker iofsg.

58. Har du svenskt ursprung? ja.

59. Har du, eller haft, något smeknamn? det är bara en mamma som kan hitta ett smeknamn till ”Anna” och det är ”Pärlan”.

60. Vilka är dina största svagheter? jag tar lätt på mig för mycket ansvar i typ alla sammanhang. jag är tyvärr också alldeles för bra på att intala mig själv att jag inte passar i olika sammanhang eller inte är skapt för vissa saker. väldigt mycket ”jag kan inte-tänk”.

No comments yet

Lämna en kommentar