Hoppa till innehåll

musikhjälpen, sjuktider och hemtenta.

december 13, 2013

det är förvånansvärt lätt att glömma av en blogg tydligen
men tack vare min goda vän cillen är den nu upptäckt och återuppstånden.

det har gått en hel sommar och en hel höst. nu är vi i mitten på december.
för en vecka sedan gjorde jag min sista praktikdag för det här läsåret.
samma kväll blev jag DÖDSSJUK. så nu har jag varit sjuk i en vecka.
så sjuk att jag inte minns senast jag varit så här dålig. typ när jag hade
körtelfeber för fem år sedan. jaja. när jag varit sjuk i 4 dagar fick jag dessutom
ögoninflammation. då kände jag för att skita i allt.

MEN det har också varit mysigt. koffe är sjukskriven för sin rygg så vi har legat i varsin sida
av soffan och haft musikhjälpen på i bakgrunden på paddan, funderat på julklappar,
bestämt oss för att ge oss biljetter till P3 Guld-galan i julklapp och
sett på dåliga och bra filmer och tv-serier.
samtidigt har vi på håll betraktat hur tvätthögen växt och dammråttorna
förökat sig i drivor utmed golvlisterna. idag upphör detta kaos.
jag har bestämt mig för att jag är frisk sånär som på ett rosa öga
och koffe är så pass bra i sin rygg att han håller på att rensa ur garderoben.

NU JÄVLAR ska det bli ordning och reda på livet igen.
jag börjar med att skriva färdigt hemtentan och sen ska det fan bli JUL i vårt hus!

No comments yet

Lämna en kommentar